چگونه اسلام آورده و "مسلمان" شویم

faezin

مدیریت
Administrator
تاریخ ثبت‌نام
6/1/13
نوشته‌ها
1,168
پسندها
1
محل سکونت
فی ارض الله
بسم الله الرحمن الرحیم
کلمه ی "مسلمان" به معنای تسلیم امر خداوند، صرف نظر از نژاد و ملیت می باشد. مسلمان شدن فرایندی ساده و آسان است که نیازی به شرایط قبلی ندارد. شاید کسی در خفا و بدون حظور شاهد مسلمان شود یا در مقابل دیگران این کار را انجام دهد.

اگر کسی واقعاً دلش بخواهد مسلمان شود و به اینکه اسلام دین واقعی از جانب پروردگار است ایمان و عقیده ی محکمی داشته باشد، پس بدون تعلل اولین کاری که باید انجام دهد اعلام شهادتین (اظهار ایمان) می باشد. با اعلام شهادتین و با ایمانی صادق و محکم وارد اسلام شوید.
به محض ورود به دین اسلام به منظور جلب رضایت کامل خداوند، تمام گناهان قبلی فرد بخشیده می شود و می تواند زندگی همراه با تقوا و صداقت را آغاز نماید. پیامبر صلی الله علیه وسلم به شخصی که برای مسلمان شدنش شرط گذاشته بود فرمود: "آیا نمی دانی که با پذیرفتن اسلام تمام گناهان قبلی تو آمرزیده می شود"؟ (صحیح بخاری)

وقتی کسی دین اسلام را می پذیرد، به این معنا است که واقعاً از مسیر زندگی و عقاید پیشین خود ابراز پشیمانی و توبه نموده است. حساب اعمال شخص پاک شده طوریکه انگار تازه از مادر متولد شده است. باید با تمام وجود سعی کند تا حساب اعمال خود را پاک نگه داشته و برای انجام کارهای نیک تلاش نماید.
در این حدیث پیامبر صلی الله علیه وسلم می فرماید: "هر کس گواهی دهد که به غیر از الله هیچ خدایی وجود ندارد، و محمد (ص) پیامبر اوست و مسیح بنده و کلمه ی خدا است که بر حضرت مریم عطا شد، بهشت واقعیت دارد همانطور که دوزخ وجود دارد...". (صحیح بخاری)
به هنگام اعلام شهادتین برای ورود به اسلام و مسلمان شدن، فرد باید این جمله را با عقیده ای محکم و راسخ تکرار نماید: "أشهدوا أنَ لا اله الا الله و أشهدوا أنَ محمداً رسول الله" به این معنی که "گواهی می دهم که به غیر از الله هیچ خدایی وجود ندارد و محمد صلی الله علیه وسلم پیامبر خدا است".
وقتی شخصی کلمه شهادتین را با اعتقاد و ایمان محکم بر قلب و زبان خود جاری سازد، او مسلمان شده است. می توان به تنهایی این کار را انجام داد ولی بهتر است در حظور راهنما شهادتین آورد تا در تلفظ درست آن به شما کمک نماید. اولین قسمت کلمه شهادتین دربرگیرنده مهمترین حقیقتی است که خداوند آن را بر بشر نازل فرموده است. هیچ معبودی به غیر از الله قابل پرستش نیست.
چنین هدایتی در تمام اشکال عبادت نظیر نماز خواندن، روزه گرفتن، دعا کردن، پناه بردن به خدا، قربانی حیوانات جاری است، و همه ی این اعمال باید تنها برای رضای خدا صورت بگیرد. هر عبادتی به غیر از پروردگار مستقیماً برای (فرشتگان، پیامبراین، مسیح، حضرت محمد صلی الله علیه وسلم، افراد عابد و پرهیزگار، بت، خورشید و ماه) انجام شود با پیام اساسی اسلام تناقض پیدا خواهد کرد. این گناه نا بخشیدنی است مگر اینکه قبل از مرگ از آن ابراز پشیمانی و توبه نمود. تمام عبادات باید صرفاً برای خدا باشد.

عبادت به معنای انجام اعمال و سخنانی است که باعث خشنودی خداوند می باشد، چیزهایی که او امر یا تشویق به انجام آن داده است که با استنباط و دلیل و یا با دیدن مستقیم متن (قرآن) به اثبات می رسد. بدین گونه که عبادت تنها منحصر به پنج اصول اولیه ی دین نمی باشد بلکه تمام جنبه های زندگی را دربر می گیرد.

آماده کردن غذا و خوراکی برای خانواده، گفتن کلماتی خوشایند که باعث خوشحالی دیگران شود خود عبادت محسوب می شود. به این معنی است که اگر همه ی این اعمال مورد قبول خدا قرار بگیرد باید خالصانه و فقط به خاطر او انجام شود.

قسمت دوم کلمه شهادتین یعنی حضرت محمد صلی الله علیه وسلم بنده و پیامبر برگزیده خداوند می باشد، اشاره دارد به اینکه باید از دستورات ایشان اطاعت و پیروی نمود. به چیزی که ایشان می فرمایند باور داشته و به آن عمل نماییم و از چیزهایی که ممنوع ساخته حذر کنیم. باید طبق تعالیم ایشان خدا را عبادت کنیم چرا که تمام این تعالیم از طرف پروردگار به پیامبر نازل شده است.

باید سعی نمود از زندگانی و شخصیت پیامبر صلی الله علیه وسلم تبعیت کرد، همچنانکه نمونه ای بارز برای انسان به منظور پیروی کردن از ایشان می باشد.
تمام کسانی که پس از پیامبر صلی الله علیه وسلم ادعای پیامبری می کنند دغل باز و دروغگو هستند و تصدیق آنها منجر به بی ایمانی می شود.

پایان
منبع : سایت م ه ت د ی ن

 
بالا