هنگامی که فساد بر و بحر را فرا گیرد جهان دست به دامن اسلام خواهد شد

هدهد

Member
تاریخ ثبت‌نام
15/1/13
نوشته‌ها
18
پسندها
0

*هنگامی که فساد بر و بحر را فرا گیرد جهان دست به دامن اسلام خواهد شد*


هیچ کشوری حق ندارد بر اسلام منت بگذارد که آن را در دامن خود پروانده است، بلکه اسلام باید منت بنهد که به تمام ممالک توحید ناب و بشر دوستی را یاد داد و افق خیال آن ها را تا آنجا وسعت بخشید که معنایی دیگر برای زندگی بیابند و انسانیت به سطح عالیتری از گذشته برسد و با جهانی فراخ تر از محل زندگی خود آشنا گردد.

((يَمُنُّونَ عَلَيْكَ أَنْ أَسْلَمُوا قُل لَّا تَمُنُّوا عَلَيَّ إِسْلَامَكُم بَلِ اللَّهُ يَمُنُّ عَلَيْكُمْ أَنْ هَدَاكُمْ لِلْإِيمَانِ إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ)) سوره حجرات آیه 17

آنان بر تو منت مي گذارند که اسلام آورده اند! بگو: با اسلام خود بر من منت مگذاريد، بلکه خدا بر شما منت مي گذارد که شما را به سوي ايمان آوردن رهنمود کرده است ، اگر ( در ادعاي ايمان ) راست و درست هستيد.

اسلام زنجیرهایی را که بر دست و پای امت ها پیچیده بود، درآورد و آن ها را از شر نژادپرستی و ناسیونالیسم و پرستش مال، خانه، درخت، سنگ، حیوانات و رودها و اجرام آسمانی نجات داد و از رهبانیت و تجردگزینی رهایی بخشید، اسلام اوهام و پندارهایی را که قرن ها از عمر آن ها می گذشت و در نسل هایی بسیار وجود داشته بود، درهم کوبید و عقل را از اسارت آن ها رهانید. همچنین علم را از بند رکود و تحجر آزاد کرد و احتکار خانه ها را برای دین منسوخ کرد، اسلام ارزش و اهمیت عقل و تلاش فردی را در ذهن ها جای داد و خاطر نشان کرد که هر انسانی در مقابل عمل خود مسئول می باشد، از این رو هیچکس نمی تواند منکر بشود که پیشرفت جهان و طی شدن مراحل علم و تمدن در سایۀ اسلام صورت گرفته و هیچکس نیست که نداند پیشرفت اروپا و رهایی آن از سلطۀ احبار و رهبان و زنجیرهای کلیسا و نظریات جزمی آن و پیدایش علوم طبیعی و تجربی و از وحشیگری به تمدن رسیدن، از اندلس اسلامی نشأت گرفته است. اندلسی که قرن های بسیاری مشعل فرهنگ و منبع علم و دانش و مدرسۀ هنر و تهذیب در قرون وسطی بود! اگر امروز کلمات عدل و مساوات و انسانیت در تمام نقاط هندوستان رواج پیدا کرده است و در تمام صفحات کتاب های نویسندگان آن دیده می شود و بر زبان هر سخنران و خطیبی جاری می شود، جز اسلام کدام آئینی است که آن را به مردم این کشور آموخته و در میان شان ترویج داده است؟ کشوری که قبلاً با این کلمات و معانی آن ها هیچگونه سابقۀ آشنایی نداشته است؟

مسلمانان را صرفاً نباید یک نسل و یا یک ملت به حساب آورد، اسلام هم تنها عادات و تقلیدهایی نیست که فرزند از پدرش به ارث ببرد، اسلام دعوت و رسالت و زندگی و عقیده است و می خواهد دید انسان مسلمان را از دایرۀ مادیات و محسوسات و جهان شکم و هوی و هوس فراتر ببرد و به او بفهماند که وطنش از منطقۀ کوچکی که در آنجا به دنیا آمده خیلی وسیعتر و بزرگتر است و به او بیاموزد که تمام انسان ها را دوست داشته باشد و میهن و حسب و نسب نتوانند از این مهر و علاقۀ او بکاهند و سعی و تلاش او تنها در زندگی مادی محدود نشود، اسلام هر مسلمانی را ملزم می داند به این که روح و دل و وجدان و سیاست و جامعۀ انسان ها را با این دین آشنا کند و نیرویی اخلاقی داشته باشد که در روشنائی و تاریکی و در تنهایی و اجتماع و در ناتوانی و اقتدار، او را محافظت و همراهی نماید، بدین سان اسلام برای دست یابی به پیشرفت های مادی، اصول علمی و برنامه های متقنی دارد، زندگی پیامبرصلی الله علیه و سلم نیز همواره برای بشریت در تمام احوال و شرایط و در اعصار و نسل های مختلف و در هر مملکتی، یک نمونه و الگوی کامل است و همیشه در ساعت های سخت و پرخطر و هنگام مواجهه با مشکلی که عقل بشر و نظام اجتماعی و سیاسی از حل آن عاجز بوده اند، پناهگاه انسانیت بوده است.

آنگاه که ظلمت بر نور چیره گردد و لشکر هوی و هوس از هر طرف هجوم بیاورند و اخلاق و فضیلت را شکست بدهند و آنگاه که انسان برادرش را به خاطر یک فلس یا یک قرص نان بکشد و ملت های بزرگ به خاطر حرص و خودپسندی به جان ملت های کوچک بیافتند بت و مال آشکارا پرستش بشود و هزاران انسان به خاطر اهداف ناسیونالیستی قربانی شوند و وقتی که انسان سد میان رزق و روزی و همنوعانش بشود و آتش شهوت شعله ور گردد و نور قلب به خاموشی گراید و انسان مرگ را فراموش بکند و به پرستش زندگانی دنیا بپردازد و قیمت جماد و معادن گران و قیمت انسان در بازار جهان ارزان بشود، و اگر در عرض چند دقیقه و حتی چند ثانیه تمام شهرهای مدرن با یک بمب اتمی با خاک یکسان شوند و هزاران انسان به قتل برسند و روزی که اروپائی ها بر جهان حاکم شوند و آن را تبدیل به قمارخانه و یا بازار کشت و کشتار نمایند و انسانیت را به بازی بگیرند و همانند یک توپ با آن بازی بکنند و خلاصه وقتی که در اثر جنایت های بشر، فساد بر و بحر را فرا گیرد، در این هنگام دنیا دست به دامن انسان مؤمن می شود و از او استمداد می جوید و در این موقع انسانیت، او را با نام اسلام که مانند صبح صادق در ظلمت شب تار طلوع کرد و با نام محمد صلی الل علیه و سلم که خداوند انسانیت در حال جان کندن و نابودی را به وسیلۀ او نجات داد، فریاد می زند.

آیا اکنون انسان مؤمن در جزیرۀ العرب مطلع خورشید اسلام و در سایر ممالک عرب آسیایی و آفریقایی و در تمام جهان اسلام، فریاد و ضجه و زاری انسانیت را می شنود تا از خواب گران و طولانی خود برخیزد و مانند شیر برجهد و همانند شاهینی دشمنان انسانیت را نابود سازد؟ انسان مؤمن شایستۀ این کار هست و به حول خدا می تواند این کار را بکند. چون او پناهگاه انسانیت و منت های آرزو و امین خدا در زمین و جانشین پیامبران است.




 
بالا