قضاوت با شما (امت امروزی اسلام)

هدهد

Member
تاریخ ثبت‌نام
15/1/13
نوشته‌ها
18
پسندها
0

قضاوت با شما (امت امروزی اسلام)

با تأسف بسیار مسلمانان امروز, همانند امت های جاهلی به دنیا سرگرم شده اند و به دنبال آن در سعی و تکاپو هستند و زندگی خود را به آن درآمیخته اند. به طوری که اگر از چشم انداز بلندی به شهرها و ممالک آن ها بنگرید نمی توانید آن ها را از امت های جاهلی تمیز بدهید. آنچه می بینید سعی مفرط در پی ماده و کسب بدون حساب است. نه شب زنده داری آن ها برای عبادت است و نه اعمالشان از روی نیّت، کما اینکه تجارتشان غفلت از یاد خدا و پیشه و حرفه شان نشانگر ناآگاهی از دین خدا و کارشان در اخلاص برای غیر خدا است. شغل آن ها در ضلالت و نشستن آن ها در بطالت و زندگی شان همه در غفلت و جهالت سپری می شود.

اگر از اوضاع و احوال ممالک اسلامی مطلع شوید و سحرگاهان و شامگاهان در بازار و اداره و امور دولتی این امت برای چیز دیگری خلق شده و برای هدفی والاتر از این اهداف مشترک کافر و مؤمن برانگیخته شده است؟

این رویۀ زندگی دلیل و بهانۀ خوبی به دست اهل جاهلیت می دهد که به مسلمانان بگویند: ما چه گناهی داریم! زمانی مال و مقام و پادشاهی را به پیامبرتان پیشنهاد کردیم و او همۀ آن ها را رد کرد! در حالی که امروز شما طوری به دنبال این چیزها میدوید که گویی به خاطر آن ها آفریده شده اید. کدام یک گناه کارتریم؟ ما که به محمد به خاطر جلوگیری از بروز اختلاف و نزاع، مال و مقام و پادشاهی را پیشنهاد کردیم و نپذیرفت یا شما که در پی همین چیزها مانند تشنه بدنبال آب و پروانه به گرد نور می گردید؟ اگر امروز چیزی برای شما جز مال و مقام و عیش و نوش و سلطنت اهمیت ندارد چرا دیروز به دین تظاهر کردید و دنیا را به خاطر دین به انقیاد کشاندید و صفای زندگی را بر ما تیره ساختید؟ در حالی که هردو ما از این جنگ های فرساینده که باعث یتیم شدن بچه ها و بیوه شدن زن ها و آواره شدن مردم از دیارشان گردید، بی نیاز بودیم! اکنون خون هایی را که در جنگ های بدر، احد، حنین، یرموک و قادسیه ریخته شد و افرادی که به اسم دین کشته شدند و روزهای آرامش و خوشیمان را که جز به فکر خوردن و نوشیدن و برآوردن نیازهای نفس نبودیم به ما برگردانید!

یا چه جوابی داریم بدهیم، اگر یکی از اخلاف زندۀ آن ها معترض بشود: آخر شما به چه چیزی می نازید؟! نه تنها نگذاشتید ما از اسباب و امکانات زندگی بهره مند بشویم بلکه مشکلات بسیاری را هم در حیات سیاسی و اجتماعی برایمان ایجاد کردید. بدون این که خودتان هم بتوانید نیاز یا نقصی را مرتفع سازید و یا نقشی مفید و سازنده ایفاء نمائید.


 
آخرین ویرایش:
بالا