آیا میدانید های شگفت انگیز

yasin90

مدیر تالار
تاریخ ثبت‌نام
26/1/13
نوشته‌ها
421
پسندها
0
سن
32
محل سکونت
ثلاث بابا جانی
آيا مي دانيد چرا مردم از مارها مي ترسند؟
اگر شما يک مار را به بچه نشان بدهيد بعيد است که بترسد. بيشتر بچه ها مار را بدون ترس لمس مي کنند امّا وقتي بزرگ تر شدند، ترس از مار در آن ها بيشتر مي شود. شايد اين ترسيدن از والدين يا ديگران به آن ها منتقل شده باشد.
فيلم ها مارها را به صورت موجوداتي اهريمني که مي توانند در يک فرصت کوتاه به انسان حمله کنند نمايش مي دهند. اين حقيقت ندارد امّا دليل ترسيدن مردم از مار در همين نکته نهفته است. بچه شامپانزه به طور غريزي از مار مي ترسد حتي بچه شامپرانزه اي که در قفس و به دور از خطرات جنگل متولد شده است. اين نشان دهنده اين است که ترس شامپانزه از مار غريزي است نه اکتسابي.
 

yasin90

مدیر تالار
تاریخ ثبت‌نام
26/1/13
نوشته‌ها
421
پسندها
0
سن
32
محل سکونت
ثلاث بابا جانی
آيا مي دانيد چرا فيل ها داراي گوش هاي بزرگي هستند؟
فيل هاي آفريقايي داراي قدي بيش از 5/ 3 متر هستند ولي فيل هاي آسيايي کمي کوتاه ترند. هر دو نوع فيل داراي گوش هايي با عرض بيش از يک مترند. اين گوش هاي بزرگ کارهاي فراواني انجام مي دهند. براي يک فيل حس شنوايي بسيار اهميت دارد. گوش هاي فيل قادرند امواج صوتي را از فواصل نسبتاً دور و جهت هاي مختلف تشخيص بدهند.
گوش هاي فيل همانند يک سيستم خنک کننده عمل مي کنند و گرماي سطح وسيعي از بدن حيوانان را کاهش مي دهند. فيل ها از گرماي مناطق حارّه رنج مي برند، زيرا به دليل جثة بزرگي که دارند نمي توانند خود را در سايه درختان قرار دهند. آن ها با تکان دادن گوش هاي خود باعث حرکت هوا مي شوند و بدين وسيله خنک مي شوند. فيل زماني که حالت حمله به خود مي گيرد گوش هايش را تکان مي دهد و بزرگ تر و ترسناک تر به نظر مي رسد. همچنين تکان دادن گوش ها عاملي براي دور کردن حشرات از روي بدن اين حيوان است.
 
بالا