آیا اکثراهل دوزخ زنهاهستند؟

عمر

کاربر فعال و مفید
تاریخ ثبت‌نام
15/1/13
نوشته‌ها
490
پسندها
0
محل سکونت
پشت پلکهای خیسم
الله تعالی در قرآن می فرماید:

« وَمَن یَعْمَلْ مِنَ الصَّالِحَاتَ مِن ذَکَرٍ أَوْ أُنثَی وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَأُوْلَئِکَ یَدْخُلُونَ الْجَنَّةَ وَلاَ یُظْلَمُونَ نَقِیرًا»(نسا 124)
یعنی: و کسی که چیزی از اعمال صالح را انجام دهد، خواه مرد باشد یا زن، در حالی که ایمان داشته باشد، چنان کسانی داخل بهشت می‏شوند؛ و کمترین ستمی به آنها نخواهد شد.
و باز می فرماید:
« یَا أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاکُم مِّن ذَکَرٍ وَأُنثَی وَجَعَلْنَاکُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِندَ اللَّهِ أَتْقَاکُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِیمٌ خَبِیرٌ»(حجرات 13)
یعنی: ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‏ها و قبیله‏ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‏ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است!
آیات قرآن ر این دلالت دارد که هر انسانی جدای از جنسیت وی و آیا مرد است یازن، با اعمال صالحه وارد بهشت خواهد شد و پاداش الهی شامل وی می گردد و در هیج جایی از کتاب الله و سنت پیامبر صلی الله علیه وسلم نصی وجود ندارد که مردها امتیاز بیشتری داشته باشند.زیرا ملاک ایمان و بعد از آن تقوا و انجام احکام الهی است.
اما حدیثی از پیامبر صلی الله علیه وسلم موجود است مبنی بر داخل شدن زنان زیادی در جهنم:
در صحیحین از عمران بن حصین رضی الله عنه روایت است که پیامبر صلی الله علیه وسلم می فرماید:«اطَّلَعْتُ فِی الْجَنَّةِ فَرَأَیْتُ أَکْثَرَ أَهْلِهَا الْفُقَرَاءَ وَاطَّلَعْتُ فِی النَّارِ فَرَأَیْتُ أَکْثَرَ أَهْلِهَا النِّسَاءَ»( بخاری (3241) ، ومسلم (2738))
یعنی:«(در شب معراج)به بهشت، سر زدم و دیدم که اکثر بهشتیان از فقرا هستند. و به دوزخ، نظر انداختم و دیدم که اکثریت دوزخیان را زنان تشکیل می دهند».
ولی این امر دلیل بر ظلم زنان در حق خودشان است.زیرا مثلا بنابر خصوصیات فطری زن و مرد،گاها مواردی در طرفین بروز می شود که آن موارد مسیر وی را برای رسیدن به این نعمت الهی (بهشت) سخت می نماید.
بعنوان مثال؛ مردها معمولا به زنان گرایش و تمایل دارند، در این میان بعضی از زنان با نادیده گرفتن قوانین شرع و تسلیم شدن در برابر وسوسه های شیطان و نفس خود و چسپیدن به دنیا، موجبات تحریک مردها را فراهم آورده و علاوه بر اینکه خود را به گناه آلوده می سازند ،موجب انداختن مردها نیز در گناه می شوند.
پیامبر صلی الله علیه وسلم فرموده است: (و نساء کاسیات عاریات، مملیات مائلات، رؤسهن کاسنمة البخت المائلة لایدخلن الجنة و لا یجدن ریحها و ان ریحها لیوجد من مسافة کذا و کذا) (مسلم)
یعنی: و زنانی که لباس پوشیده‏اند اما عریان هستند هنگام راه رفتن خود را کج و راست می‏نمایند سرهایشان به کوهان شتر می‏ماند ایشان هرگز به بهشت وارد نمی‏شوند و بوی بهشت به مشامشان نمی‏رسد در حالی که بوی بهشت از مسافتهای آنچنانی احساس می‏شود.
یعنی زنی که ساق پای خود را عریان کند یا قسمتی از بدنش عریان باشد و یا لباسهای نازک و شفاف بپوشد و یا در راه رفتن، خود را کج کند و موهایش چون کوهان شتر پشت گردنش بسته باشند به بهشت وارد نمی‏شود تا زمانی که سزای این اعمال خود را در جهنم نبیند.
زنان با این عمل خود نه تنها خود را مستحق جهنم می کنند، بلکه برخی از مردهای ضعیف ایمان را نیز بدنبال خود می کشند.
و یا با نادیده گرفتن دستور شرع این استحقاق را در حق خود ایجاد می کنند.
عن ابنِ مَسعُودٍ رضی اللهُ عَنْهُ قَالَ: لَعَنَ اللَّهُ الْوَاشِمَاتِ وَالْمُسْتَوْشِمَاتِ والْمُتَنَمِّصَاتِ، وَالْمُتَفَلِّجَاتِ لِلْحُسْنِ، الْمُغَیِّرَاتِ خَلْقِ اللَّهِ، فَقَالَتْ لَهُ امْرأَةٌ فِیْ ذَلِکَ. فَقَالَ: وَمَا لِیْ لاَ ألْعَنُ مَنْ لَعَنَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّی اللهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ وَهُو فِیْ کِتَابِ اللَّهِ؟! قَالَ اللَّهُ تَعَالَی: ﴿وَمَا آتَاکُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَمَا نَهَاکُمْ عَنْهُ فَانْتَهُوا﴾ [الحشر: 7]. متفقٌ علیه.
از ابن مسعود رضی الله عنه روایت شده است که فرمود: خداوند، زنان خالکوب و خالزده و خواستاران آن، و گیرنده*ی موی ابرو، و فاصله اندازنده میان دندان*ها برای زیبایی ـ که تغییردهندگان خلقت خداوندی هستند ـ را لعنت کند! زنی در این مورد بر او اعتراض کرد، ابن مسعود رضی الله عنه گفت: من چرا بر کسی لعنت نکنم که پیامبرص او را لعنت کرده است؟ پیامبری که خداوند درباره*ی او فرموده است:

« وَمَا آتَاکُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَمَا نَهَاکُمْ عَنْهُ فَانتَهُوا » (الحشر / 7)
«و هرچه را که پیامبر صلی الله علیه وسلم برای شما آورده است، بگیرید (و عمل کنید) و از هرچه شما را منع کرد، اجتناب کنید». متفق علیه ؛ [بخاری (5931)، مسلم (2125)].
و معمولا موارد مذکور در دو حدیث فوق، بیشتر در زنان بروز می کند تا مردها، و این امر باعث شده تا زنانی که زود تسلیم می شوند، مرتکب این نافرمانی ها شده و موجبات جهنم را برای خود فراهم آورند.
وگر نه زنانی که دستورات شرع را اجرا کرده و از گناهان خود توبه کنند ، نه تنها جهنم از آنان دور شده بلکه خود را مستحق بهشت الهی نموده اند و چه بسا از بسیاری کثیر از مردها نزد الله تعالی صاحب اکرام باشند.
 

نغمه

کاربر فعال و مفید
تاریخ ثبت‌نام
5/5/13
نوشته‌ها
134
پسندها
0
اللهم اجرنی من نار

خداوندا به خودت پناه می بریم از آتش جهنم مارا در شمار نجات یافتگان قراربده
 
بالا