ئه ستیره
مدیر تالار
ظهور زنان عريانِ پوشيده
از ابوهريره روايت شده است گفت: «از جمله نشانه*هاي قيامت.... اين است که لباسهايي درست مي*شودکه زنان آن را مي*پوشند ولي در عين حال لختند»(3).
اين احاديث از معجزات پيامبر گرامي -صلى الله عليه وسلم- به حساب مي*آيند زيرا تمام آنها قبل از ما و همچنين امروز بيشتر از گذشته تحقق يافته*اند(4).
پيامبر گرامي اين نوع زنان را «کاسيات عاريات» ناميده است زيرا لباس مي*پوشند ولي چون لباس*ها شفاف و ناز کند بدن آنان را نمي*پوشاند مانند اغلب لباس زنان امروزي(5).
برخي گفته*اند «کاسيات عاريات» يعني لباس*ها بدن را مي*پوشانند ولي آنقدر تنگ و چسبان هستند تمام مفاتن بدن زن از جمله پشت و سينه, برجسته و آشکارند و يا قسمتي از بدنش را لخت مي*کند تا بر اساس آن قسمت*هاي ديگر بدنشان حدس زده شود(6).
ابوهريره -رضی الله عنه- مي*گويد پيامبر خدا -صلى الله عليه وسلم- فرمودند: «صنفان من أهل النار لم أرهما: قوم معهم سياط کأذناب البقر يضربون بها الناس ونساء کاسيات عاريات مميلات مائلات رؤوسهنّ کأسنمة البخت المائلة لا يدخلن الجنة ولا يجدن ريحها وإن ريحها ليوجد من مسيرة کذا و کذا»(7).
«دو صنف از انسان*ها جزو اهل جهنم هستند تاکنون آنها را نديده بودم. افرادي که شلاقي مانند دم گاو در دست دارند و با آن مردم را مي*زنند. و زناني پوشيده از لباس ولي در عين حال لخت و عريانند آنان از طاعت خدا بدورند و با بي*حجابي خود را به طرف مردان سوق مي*دهند. سر آنان مانند کوهان شتر لاغر اندام است. به بهشت وارد نمي*شوند و بوي آنرا نيز حس نمي*کنند در صورتي که بوي بهشت از فاصله فلان و.... حس مي*شود».
«مميلات مائلات رؤوسهن کأسنمة البخت المائلة» بيان کرده است همان صفاتي که امروز مشاهده مي*شوند درست مثل اينکه پيامبر خدا به زمان ما مي**نگريسته و آن را برايمان توصيف مي*کرده است.
در عصر ما مکان*هايي براي آرايش موهاي زنان با مدلهاي گوناگون به نام (کوافير) ساخته شده است که مرداني بر آن مشرفند و گرانترين قيمت*ها را دريافت مي*کنند. بلکه بسياري از زنان به موهاي طبيعي خود اکتفا نمي*کنند بلکه به موهاي مصنوعي پناه مي*برند و آن را به موهاي خودشان پيوند مي*زنند تا جذابيت و زيبايي آن بيشتر گردد و مردان بيشتر مجذوب آن شوند(8).
المرجع:علامات الساعة: للشيخ يوسف بن عبدالله بن يوسف الوابل
(1)«مسند احمد» (12/36 (حدیث 7083) تحقیق: احمد شاکر او می*گوید: حدیث صحیح الاسناد است).
(2)«مستدرک حاکم» (4/436) او می*گوید: این حدیث صحیح و مطابق شرط شیخین است
در صحیحین روایت نشده است.
(3)هیثمی می*گوید: بعضی از آن در حدیث صحیح آمده است «مجمع الزوائد» (7/327).
(4)«شرح نووی بر مسلم» (17/190).
(5)«الحلال و الحرام» یوسف قرضاوی (ص 83).
(6)«شرح نووی بر مسلم» (17/190).
(7)«شرح نووی مسلم» (17/191) باب جهنم أعاذنا الله منها.
(8)«الحلال و الحرام» یوسف قرضاوی (ص 84).
اين احاديث از معجزات پيامبر گرامي -صلى الله عليه وسلم- به حساب مي*آيند زيرا تمام آنها قبل از ما و همچنين امروز بيشتر از گذشته تحقق يافته*اند(4).
پيامبر گرامي اين نوع زنان را «کاسيات عاريات» ناميده است زيرا لباس مي*پوشند ولي چون لباس*ها شفاف و ناز کند بدن آنان را نمي*پوشاند مانند اغلب لباس زنان امروزي(5).
برخي گفته*اند «کاسيات عاريات» يعني لباس*ها بدن را مي*پوشانند ولي آنقدر تنگ و چسبان هستند تمام مفاتن بدن زن از جمله پشت و سينه, برجسته و آشکارند و يا قسمتي از بدنش را لخت مي*کند تا بر اساس آن قسمت*هاي ديگر بدنشان حدس زده شود(6).
ابوهريره -رضی الله عنه- مي*گويد پيامبر خدا -صلى الله عليه وسلم- فرمودند: «صنفان من أهل النار لم أرهما: قوم معهم سياط کأذناب البقر يضربون بها الناس ونساء کاسيات عاريات مميلات مائلات رؤوسهنّ کأسنمة البخت المائلة لا يدخلن الجنة ولا يجدن ريحها وإن ريحها ليوجد من مسيرة کذا و کذا»(7).
«دو صنف از انسان*ها جزو اهل جهنم هستند تاکنون آنها را نديده بودم. افرادي که شلاقي مانند دم گاو در دست دارند و با آن مردم را مي*زنند. و زناني پوشيده از لباس ولي در عين حال لخت و عريانند آنان از طاعت خدا بدورند و با بي*حجابي خود را به طرف مردان سوق مي*دهند. سر آنان مانند کوهان شتر لاغر اندام است. به بهشت وارد نمي*شوند و بوي آنرا نيز حس نمي*کنند در صورتي که بوي بهشت از فاصله فلان و.... حس مي*شود».
«مميلات مائلات رؤوسهن کأسنمة البخت المائلة» بيان کرده است همان صفاتي که امروز مشاهده مي*شوند درست مثل اينکه پيامبر خدا به زمان ما مي**نگريسته و آن را برايمان توصيف مي*کرده است.
در عصر ما مکان*هايي براي آرايش موهاي زنان با مدلهاي گوناگون به نام (کوافير) ساخته شده است که مرداني بر آن مشرفند و گرانترين قيمت*ها را دريافت مي*کنند. بلکه بسياري از زنان به موهاي طبيعي خود اکتفا نمي*کنند بلکه به موهاي مصنوعي پناه مي*برند و آن را به موهاي خودشان پيوند مي*زنند تا جذابيت و زيبايي آن بيشتر گردد و مردان بيشتر مجذوب آن شوند(8).
المرجع:علامات الساعة: للشيخ يوسف بن عبدالله بن يوسف الوابل
(1)«مسند احمد» (12/36 (حدیث 7083) تحقیق: احمد شاکر او می*گوید: حدیث صحیح الاسناد است).
(2)«مستدرک حاکم» (4/436) او می*گوید: این حدیث صحیح و مطابق شرط شیخین است
در صحیحین روایت نشده است.
(3)هیثمی می*گوید: بعضی از آن در حدیث صحیح آمده است «مجمع الزوائد» (7/327).
(4)«شرح نووی بر مسلم» (17/190).
(5)«الحلال و الحرام» یوسف قرضاوی (ص 83).
(6)«شرح نووی بر مسلم» (17/190).
(7)«شرح نووی مسلم» (17/191) باب جهنم أعاذنا الله منها.
(8)«الحلال و الحرام» یوسف قرضاوی (ص 84).
آخرین ویرایش: